Flashback naar januari 2014. Tijd voor goede voornemens. Niet dat ik er echt maak, want goede voornemens belanden na een paar maanden meestal toch bij het groot huisvuil. Wel wilde ik iets bewuster omgaan met wat ik at, zonder in overdrive te gaan. Alle sweet goodness afzweren, leidt op den duur toch alleen maar tot oncontroleerbare vreetbuien.

Maar even back to basics en een goed ritme vinden, leek me geen kwaad te kunnen. Dus kreeg ik voor mijn verjaardag (op eigen vraag!) Puur Genieten 2, het boek van Pascale Naessens. Nu heb ik geen enkel intentie om zo puur te eten als Pascale, maar ze heeft me wel goed op weg geholpen. Simpel gezegd eet je met deze recepten een combinatie van vlees en groenten of brood/pasta/rijst/aardappelen en groenten. De combinatie vlees en koolhydraten wordt vermeden. De recepten zijn vrij eenvoudig, al ben ik regelmatig langer bezig dan zij voorschrijft. Misschien omdat ik iedere keer moet kijken wat ik nu precies moet doen, want de keukenprinses in mij is nog altijd niet helemaal op dreef.

Intussen heb ik een aantal recepten wel al onder de knie, vooral de salades vallen in de smaak omdat ik ze naar het werk meeneem als lunch. Als je boterhammen beu bent, moet je zeker eens haar recepten doornemen. Ook de groenteschotel in de oven is een voltreffer en alle restjes worden de volgende dag verpakt als middageten.


Bijna tegelijkertijd begon ik met een extra kuurtje Imedeen. Ook voedsel, maar dan voor je huid. Imedeen pakt je huidverzorging van binnenuit aan, zodat ook de diepere huidlagen worden gevoed. Iets dat je met crèmes en lotions eigenlijk niet echt kan doen. 

Door met gerichte stoffen te werken, worden de diepere huidlagen dus gevoed en zorgt dat ervoor dat je ook meteen de huidveroudering aanpakt bij de wortel. Imedeen helpt met de collegeenvorming en vermindert op die manier fijne lijntjes en rimpels. Ook in het algemeen wordt je huid er beter van.

Ik ging aan de slag met Imedeen Derma One 30+ (60 tabletten voor € 44,00), dat gericht is op de eerste tekenen van huidveroudering. Vanaf je 25e verliest je huid ongeveer 1% collageen per jaar (iiiieek!) en vanaf je 30e vermindert de celvernieuwing van de huid (dubbel iiieek!). Ingrediënten zoals een Marine Complex (visextract met proteïnen en polysacchariden die van nature in de huid voorkomen), zink (speelt een rol in de celverdeling, beschermt tegen oxidatieve stress en helpt je huid in conditie te houden) en vitamine C (beschermt tegen oxidatieve stress en draagt bij aan de collageenvorming) verbeteren de hydratatie en dus de kwaliteit van de huid, zodat die eerste tekenen van verval worden bestreden.

Imedeen adviseert om de kuur minstens 12 opeenvolgende weken te volgen, voor het beste resultaat. Met twee tabletten per dag, zijn dit in totaal drie doosjes. Ik begin nu aan doos nummer drie, dus met acht weken heb ik nog geen volle kuur achter de rug. Wel is mijn huid de laatste weken in topconditie en ik hoop dat Imedeen er iets mee te maken heeft.



Tot slot belandde ook deze mand Zespri kiwi's aan mijn deur, perfect om mijn gezondheid een boost te geven, want vol met vitamine C. Al was ik initieel toch vooral gecharmeerd door de schattigste USB-stick ever! Nu was ik al fan van zowel de groene als de gele kiwi's, maar consequent elke dag twee kiwi's eten, heeft toch ook zo zijn vruchten afgeleverd (get it... kiwi's, vruchten...).

De groene kiwi's zijn wat zuriger en bevatten meer vitamine C dan bijvoorbeeld een sinaasappel of twee citroenen. De gele kiwi's zijn dan weer wat zoeter en zachter van textuur (en mijn favoriet) en bevatten zelfs meer vitamine C dan drie citroenen. Om maar te zeggen dat kiwi's the way to go zijn als je een boost nodig zijn. Verder zijn kiwi's blijkbaar de natuurlijke smeerolie van het lichaam en besties met je spijsverteringsstelsel. Lekker, gezond en niet te veel calorieën, dus: jeej!

Hoe zit het met jullie gezonde voornemens?

7 reactie(s):

  1. Interessant! Vind kiwi's echt heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk!! Heb nog al veel goeds gehoord over het boek! En ik ben ook fan van gele kiwi's :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm interessant die imedeen. En hmmmm wiki's, lekker! ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn vegan voornemen ligt voorlopig terug in de kast. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig zo te zien :-)! Ik ontzie het mij soms wel om salades te maken om mee te nemen nr het werk, maar het is idd es wat anders dan boterhammen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn minder snoepen voornemen lukt aardig de laatste tijd! Ik snoep af en toe nog steeds, want totaal zonder kan ik niet, maar het is nu wel zo dat ik niet elke dag koekjes moet hebben bij de koffie. Een stukje fruit of yoghurt zijn ook goed!

    BeantwoordenVerwijderen